Sidor

fredag 20 november 2009

Lotter med onödiga vinster

Hittade en gammal TIAlott hemma. Självklart har ingen löst in den än, vem orkar? Vi köpte den för tio kronor och vann tio kronor... det känns inte som en riktig vinst. Den går ut i februari, och vi kommer säkert inte hinna lösa ut den innan dess. Onödiga vinstsummor har de bara för att folk inte ska ledsna på att skrapa lotter, man ska tro att någongång händer det - 25 kr blir 250 000 kr. Det är bara lottföretaget som tjänar pengar på det här, inte lottskraparna. 25 kronor hit, 25 dit är ingenting för dem, de flesta köper oftast bara en ny lott (nitlott såklart) för pengarna ändå. Dessutom löses många småvinster aldrig in.

Nej, bara för det här så kommer jag lösa in den här lotten, ta emot tian och köpa något gott till mig själv för den. HAHA, där fick ni! Vilket smart, banbrytande drag av mig! (Jag har märkt att många inte har samma humor som mig, och aldrig förstår när jag är ironisk - HÄR är jag det)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!