Sidor

söndag 21 augusti 2011

På kalas med Daniel Adams-Ray

Bildkälla

Igår såg jag självaste Daniel Adams-Ray på Göteborgs Kulturkalas a.k.a Göteborgskalaset. Det är synd bara att jag aldrig kan få ut min dumma lilla tanke om att han ser ut som en Sagan-om-ringen-hobbit. Det gör han absolut inte, men bara för att tanken slagit mig EN gång så försvinner den inte. Så nu vet du Daniel varför jag småler konstigt åt dig, no offence!

Nu till själva konserten och jag erkänner: han var riktigt bra. Det fanns bara en låt jag tyckte lät skit och det var ingen mindre än underbaraste Förlåt att jag aldrig sagt förlåt. Anledning: Han sjön via någon sorts Auto-Tune-mick som fick det att låta som Double Rainbow istället för... ja som den ska: sorgligt! Som tur var förstörde han bara en låt med mickjäveln. Hade han fortsatt med den hade jag utan tvekan kastat mig upp på scen och bitit söder den!

Glädjen blev däremot total när Lilla Lady och Gubben i Lådan spelades. Publiken sjöng med som aldrig förr! Härligt också med en så blandad publik. Trodde stället skulle vara fyllt med F14, men av min förvåning stämde denna teori inte alls.

Betyg: Grymt!

4 kommentarer:

Skriv så fingrarna blöder!