Sidor

torsdag 18 augusti 2011

The Joy Formidable

Bildkälla

THE JOY FORMIDABLE. Mitt nya favoritband. Alternative, indierock och så kommer de från GB. Min musiksmak i ett nötskal. Bandet kommer från regniga Wales och släppte sitt debutalbum The Big Roar nu i år 2011. Grymt album! Det dåliga vädret i England gör antagligen människorna där deprimerade och sysslolösa vilket alla vet leder till bra musik.

I don't want to see you like this, Austere, A heavy abacus, Whirring, Cradle... Där var mitt försök att nämna albumets bästa låtar. Fick stoppa mig själv för att inte dra hela låtlistan. Det finns så många som jag fastnat för. Om ni undrar vad jag diggar till i hörlurarna på bussen så är det nu självklart.


The Joy Formidable - I Don't Want To Se You Like This

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!