Sidor

onsdag 26 maj 2010

Vad jag tyckte om Semifinal 1

STOR "eloge" till...

1.
Finland som och deras Bajsa-sång! (Jag underhåller mig själv genom att tänka mig de finska orden på svenska. Många upprepningar på bajs där...)

2. Estlands kille som hoppade, vickade på fingret och var glad

3. Lettland. Vad ska jag säga... What for??

4. Polens sångare som... eh... ja... fattar inte grejen med att strypa dansaren och dra av henne kläderna.

5. Slovakien. Bah... hade snott Markoolios Vilse i skogen-melodi!

6. Serbien. Killen måste ha klippt håret för att miska luftmotståndet när han hoppar. Högsta hoppet i tävlingen ju!



Eurovision Song Contest... om namnet inte varit så långt skulle jag ha upprepat det tre gånger och suckat där efter.
Det är rätt konstigt att en tävling med sånt bra och roligt koncept, alltid blir sånt fiasko. Jag sitter i två timmar och lyssnar på dålig musik kan man säga. Måste ge mina öron balsman efteråt. Sätter på mig megalurarna och poppar hög, BRA musik i en kvart. Tack mr God!

Jag undrar hur svårt det kan vara att få fram några människor som sjunger bra och kan engelska att vara med i programmet? Är det så mycket begärt? Jag vill ju inte att vårdcentralerna i Sveriges alla kommuner ska vara fullproppade med hörselskadade imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!