Sidor

torsdag 26 maj 2011

Asiatiska pinnar

När man besöker en asiatisk restaurang (i ett oasiatiskt land) får man välja mellan gaffel och kniv eller ett par träpinnar att äta med. För många verkar det som att detta valet är otroligt svårt. Deras beslutsångest leder många gånger till ett val som bara får dem att se dumma ut! För vem kan ärligt tas seriöst i dagens samhälle när man sitter på en restaurang och försöker plocka upp mat med kvistar. Ingick inte de specialformgivna besticken i priset? Va?!

De som däremot tar ätpinnarna av ren vilja (med undantag för personer som aldrig sett eller använt ett par riktiga bestick någonsin) är personer som tror de är något speciellt. Det skriker "Hej hej allihopa! Se vad jag kan göra! De kan inte DU! Ha ha ha!" över det hela. Vad de inte förstår är att man faktiskt inte bryr sig ett skit. Jag tycker snarare synd om stackarna som anser att det är smickrande för omgivningen att se dem kämpa med att svälja kycklingen, moroten och broccolin som är alldeles för stora för sina gap. Faktumet: en kniv hade löst problemet.

Så nu uppmanar jag er: nästa gång ni ser dessa hemska grottmanspinnar - bränn dem på bål!

In med den förihelvete!
Jag känner personligen att jag inte riktigt är färdig med det här problemet. Kan återkomma om så behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!