Sidor

onsdag 11 maj 2011

Att tillaga nudlar

På mina sjuka dar är jag lämnad till mitt öde. Ensam. Hemma. Detta föder stort ansvar och förnuft, bland annat genom att man måste spisa sin egen förmiddagsföda. Man kan göra det lätt för sig genom att t.ex. gå ut och palla fågelfrön från grannens träd, eller mätta sig själv med en syltburk och en sked. Men jag väljer inte den lätta vägen - jag tar utmaningen. Jag väljer (läs med dramatik)... SPISEN!

Där glider vi raskt vidare till min kurs i att tillaga vad som då blev gårdagens lunch för mig: NUDLAR
OBS: Bilden på påsen är endast ett serveringsförslag. Jag rekommenderar ingen att testa grönsaker till nudlar hemma!


Steg 1. Krossa nudlarna och häll ner dem i en kastrull kokande vatten. Se till så att du inte drar ner kryddpåsen i vattnet i samma veva, då tillför den ingen smak alls. Låt koka i ca. 4 minuter. VARNING: Kokande vatten är varmt. Vid brännskador kontakta Heta Linjen.

Steg 2. Om du gjort allt du ska, ska du nu ha en kryddpåse i handen. Öppna den och häll ner innehållet i kastrullen. VARNING: Kryddpåsen har vassa kanter. Vid olycksfall, stoppa blödningen genom att suga ut blodet (lärt från Twilight). Hämta plåster. Gärna med dinosaurier på för extra snabbläkande effekt.

Nu är rätten färdig att serveras. Fylld med nyttigheter för din kropp!

1 kommentar:

  1. Mästerkocken! ;) Blir nästan imponerad av din näringsrika föda :P

    SvaraRadera

Skriv så fingrarna blöder!