Sidor

lördag 6 mars 2010

Glad, ledsen, trygg eller skitskraj?

När folk frågar mig om det ska bli kul att flytta, vet jag inte vad jag ska svara. Jag känner jättemycket för en förändring. Men kommer samtidigt sakna det här. Men jag kommer att hälsa på ofta, så därför är jag inte särskilt rädd för att lämna dem jag känner. Men saker som jag inte kan gå tillbaka till, som tex. mitt fantastiska innebandylag kommer jag att sakna. Min klass kommer också saknas. Men inte på samma sätt, vi skulle i vilket fall som helst bryta upp nu innan sommaren. Jag är ledsen för mycket. Men det mesta kan jag leva med. För glad är jag. Att få se något nytt. Slippa flytta varje vecka. Träffa nytt folk osv. Det blir som en resa. En händelse i mitt annars ganska händelselösa liv.

Men visst är jag rädd så jag nästan bajsar på mig. Tänk om det här blir mitt livs dummaste beslut. Allt som kan gå fel kanske går fel. Men mitt sätt att hindra skiten från att kladda ner mina görsnygga jeans är att ignorera dessa tankar. Men jag kommer alltid ha i baktanken, att inte se allting positivt hela tiden heller. Som vi lärde oss på religionen - man måste sluta jaga lyckan för att vinna den.
<3
Kommer från mitt ♥ - alltid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!