Sidor

tisdag 9 mars 2010

Hemma sist av alla

Kom hem sist av alla idag. Känns konstigt. Är van att ha en dryg halvtimme för mig själv. Har aldrig tänkt på det... men vad gör jag den där halvtimmen egentligen?

Öh...

Jag äter nog macka och dricker nåt gott till.

Sen kommer min syrra hem.

Hon förstör allt.

Min finfina stund - jag och mellisen - är över.



Kan inte fatta att det va allt. Kan verkligen en liten stund i ensam vara så skönt efter en dag i skolan? Jag tror det är tystnaden det hänger på.

Sedan sätter jag mig vid datorn, trycker i hörlurarna och poppar konstig musik på hög volym. Tystnaden är bruten - cirkeln sluten.


Tror ärligt inte att någon förstod det där. Hehe


Bild från december. Snart är snön äntligen borta. Längtar! Bort med mina fluffskor... vill inte ha dem mer :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!