Sidor

fredag 8 april 2011

Skåplås

I veckan låste jag av okänd anledning in mina nycklar i skåpet. Detta är inte särskilt smart av mig då man behöver dessa för att kunna låsa upp skåpet igen. Därför bad jag vaktis att klippa upp det. Eftersom jag vet att alla har så stor respekt för mig behöver jag inte oroa mig för att någon snor något. Av den anledningen (och endast den anledningen) har jag varje dag typ... glömt att ta med ett nytt lås. Så idag överraskades jag av att någon annan hade tagit med ett lås åt mig. Det vill säga: i fem sekunder lämnades jag stirrande av förvåning framför ett skåp jag inte kom in i. Mitt skåp.

Jag kanske skulle ha lyssnat mammas råd och skaffa mig ett kodlås (skrämmande att hon känner mig mer än vad jag gör själv).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!