Sidor

lördag 23 januari 2010

Angående Chris...

Jag har lyssnat på Chris Brown's album Graffiti:


För nåt inlägg sen så la jag upp en låt från Chris Brown's gamla album (Exclusive: The forever edition). Vid det tillfället kom jag på tanken att kolla in hans nya album från December 2009; Graffiti. Jag tycker det är ett bra album med många fantastiskt bra och lyssnarvänliga låtar. Ett album ägnat till Rihanna om jag inte minns fel. För alla vet väl om incidenten som skedde för inte så länge sen?

Kritiken som han får antar jag varierar. Vissa kommer antagligen inte gilla albumet pga. incidenten. Men jag ser det från ett musikaliskt perspektiv och som lyssnare bryr jag mig inte alls. I slutändan så förstår man att i princip alla artister går mot samma håll - the bad way. Jag tänker inte nämna några namn - you know who you are.

Jag gillar det lugna tempot på skivan med fräscha låtar som känns nyskapande. Ett antal annorlunda textrader höjer kvalitén och Chris sjunger makalöst bra som vanligt.

Bästa låten på albumet: Crawl
Mest använda ordet: Baby/girl
Betyg: VG++







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!