Sidor

måndag 8 februari 2010

Avatar, avatar, avatar...

Här kommer min åsikt om filmen Avatar som jag lovade för lääääänge sen. Sorry att den blev så försenad.

Vad ska man säga?
MÄSTERLIG!

Betyg: MVG++

Jag ryser alltid när något är bra. Som när jag läser böckerna Hungerspelen (ryste från början till slut), som jag ÄLSKAR. När jag kollade på Avatar kände jag detsamma. Jag rös och fick fucking jävla GÅSHUD!

Även fast man satt i en biostol i 2 timmar och 40 minuter så ville man inte att det skulle ta slut. Förvisso var stolen rätt skön och med cola och snacks så kan man väl sitta hur länge som helst. Men om man bortser från det så var det bara filmens magiska magnetism som höll en kvar. Någon kostig feel good känsla höll en som fastklistrad framför duken.

Då till den stora debatten: 3D eller ej?
Inte fan vet jag. Såg den utan 3D och det gick väldigt bra. Ångrar mig inte! Det beror nog på person till person. För att kunna veta vad som är bäst (och mest prisvärt, skiljer ca 40;- mellan dem) så måste man nog se filmen i båda formaten själv.
Funderar faktiskt på att se den en gång till medan den fortfarande går på bio. Isådanna fall bli det 3D, bara för att.

För handling och trailer, besök den här sidan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!