Sidor

tisdag 29 december 2009

Boktips - Hungerspelen

"Suzanne Collins har skrivit en gastkramande framtidsroman om liv och död. men det är lika mycket en roman om vår tids television – som är grym, rå, falsk och egentligen bara handlar om en sak – tittarsiffror."


- Per Israelson, SvD





T.h: Första boken i Hungerspelstrilogin


T.v: Andra boken i Hungerspelstrilogin (Fatta Eld)


 


Jag kan inte beskriva med ord hur bra dessa böcker är. Jag har läst ut första boken, och är inne i den andra just nu - som hittils täcker mina förväntningar till max!


Tredje boken kommer ut till hösten 2010 - inget tvivel på att kag kommer köpa den!



Ett tips är att inte läsa baksidan på Fatta eld förrän du läst ut bok 1. För info om boken - gå in på den här sidan.


 


Måste bara säga att jag fick reda på att dt kommer att komma ut en film av första boken 2011. Så passa på att läsa böckerna innan dess. Och nu vill jag lägga till ett litet "Vad var det jag sa!". Eftersom jag alltid sagt att det känns som att man tittar på film när man läser boken - att det är en perfekt "filmbok".


Men hoppas bara inte att det blir något billigt budget-sk*t bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!