Sidor

måndag 7 december 2009

Gymnasiebesök

Idag var jag på två privata besök på Sven Eriksons- och Bäckängsgymnasiet i Borås. Jag är ganska säker på att jag flyttar hit i sommar, måste därför vara ute i god tid och kolla runt.
På SE hade de ett väldigt intressant program som hette GPT (Global Programme of Technology). Då får man typ en blandning av teknik- och naturprogrammet och får dessutom lära sig kinesiska. I år 2 åker man till Tyskland och i år 3 till kina - känns skitkul.
Så mina val har ändrats lite med dagens besök... såhär ser mina val ut för tillfället:

1. GPT (Sven Erikson)
2. Teknikprogrammet, inrikning Arkitektur & Design (Sven Erikson)
3. Naturprogrammet, inriktning Ledarskap (Bäckäng)

Här är en video från "Borås veligaste 9:a" som kollat in Sven Eriksonsgymnasiet:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!