Sidor

lördag 19 december 2009

Twissy’s Amateur (Digital) Camera/Photo School

Hej, amatörer eller ej, ni är alla välkomna till min första lektion!


 


Jag kommer att ge er tips 1 i min fotoskola idag. Den handlar främst om att kunna hantera sin digitalkamera för att få så snygga bilder som möjligt. Att systemkameror tar snyggare kort är ett faktum - och om man vill ta proffskort är det en självklarhet att köpa en. Men till er som bara har en digitalkamera så finns det hopp. Ibland kan det vara roligt att ta ett kort utan glansiga pannor och kritvita föremål och ansikten - jag har tipsen!


 


Alla bilder under mina lektioner är självklart tagna med min digitalkamera. Här nere är ett exempel som inleder lektion ett och första dilemmat.


 


Jag vill också nämna att de tips jag ger funkar lika utmärkt med systemkameror också. Senare kommer jag tex. tipsa om bearbetningen av bilderna på datorn också - kan vara värt att läsa. Tänk på att det här är för amatörer - därför är jag väldigt enkel och övertydlig.


 


 



Jag är inte allvarlig med titeln på min mini-fotoskola -> Min humor bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!