Sidor

söndag 12 december 2010

Dag 11: Mina syskon

Jag har en biologisk kan-inte-fatta-att-vi-är-släkt storasysteryster på 19 och en låtsas/obiologisk här-har-du lillasysteryster på respektive 8 bast. Två coola typer jag älskar!

Vi börjar med Glenn - min storasyster. Hon är 100% besserwisser, vet allt, kan allt och förlorar aldrig. Att börja diskutera med henne är som att försöka slicka sin armbåge - totalt onödigt från början, dessutom kommer man aldrig komma någon vart hur länge man än försöker. Hon pluggar på Chalmers i Göteborg, därav hennes smeknamn i bloggen. "Glenn, Glenn, Glenn är min vän." Hon ser ut som en dum blondin, men jag varnar dig! Hon ÄR jävligt smart.


Sen går vi vidare till min låtsassyrra - Lillabajs. Hon är en liten knatte med väldigt hög röst och alldeles för mycket energi (hon skulle gärna kunna ge lite till mig). En snudd på hypokondrisk tjej som fascineras av sjukdomar, spyor och sår, vilket är det enda hon pratar om. Hon älskar dessutom Littles Petshop, vilket är det andra enda hon pratar om. Det är små kaniner och hundar med stora huvuden. Som har söta små rosetter på sig. Och rosa solglasögon.

Fan vad lätt det ska vara att underhålla barn.


Det var det. Hoppas ni har en go lördag!




Fr.v. Glenn, Jag. Båda förvrängda. Båda kick ass coola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!