Sidor

tisdag 23 november 2010

Att bo med en musikalisk lillasyster

Lillabajs (sen idag lillsyrrans officiella namn) har poppat Sean Banan, varvat med Smurfarna, på högsta volym hela dagen. Jag har inte kunnat tänka klart för en minut och är därför pisstrött just nu. Hennes exellenta smak kommer från ingen mindre än Linnea HennesHöghet/Presidenten själv. Vad gäller volymkontrollen, hakade den sig fast på max för flera månader sedan.

Ja, musikintresset hos Lillabajs har vuxit något enormt sista tiden. Hon har till och med börjat skriva egna låtar. Den senaste heter "ÅSA!" och går såhär: "ÅSA, ÅSA, ÅSA, ÅSA, ÅSA, ÅSAAAA, ÅSA, ÅSA, ÅSAAA..." I väldigt gapigt tonläge. Eftersom Lillabajs är så fantastisk musikalisk kör hon endast på känsla när det gäller keybord-tangenternas melodi till hit-låten. "Bang, bang, boom, bäng" typ.


Fråga mig inte vem Åsa är. Namnet spelar nog bara en viktig del i hennes sätt att uttrycka sig konstnärligt. Fast om personen i fråga faktiskt existerar skulle jag hålla mig borta om jag var hon/han. Det var ingen glad dänga det där.





Blurrad Lillabajs och jag Linnea (görandes den perfekta HannahMontana-posen!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!