Sidor

söndag 7 november 2010

Söndagar

Många dagar i mitt meningsfulla liv går ut på att lukta så äckligt om möjligt, stanna kvar i sängen så länge som möjligt, äta så mycket skräpmat som möjligt och prata med så få människor som möjligt. Söndagar är ett bra exempel på sådana dagar.



Dagen börjar då med att min klocka ringer 10.30. Jag ställde alarmet dagen innan, antagligen för att ännu en typisk söndag inte skulle sovas sönder. Istället för att ta tag i mitt liv och vakna, blir jag sur, stänger av larmet och somnar om igen.

13.45 vaknar jag av att soljäveln tränger sig genom mina urusla persienner och lyser upp hela rummet. Nu är jag så trött att jag inte orkar stanna kvar i sängen längre. Men det är för kallt för att lämna duntäcket.

14.00 kommer jag på en kompromiss. Jag lutar mig mot sänggaveln och ställer min dator i knät.

14.30 knackar en gammal tant på min sovrumsdörr. Jag känner inte kärringen och ber henne dra åt helvete. Dessvärre har tanten glömt sin hörapparat någonstans så hon öppnar i alla fall.

14.31 är hela mitt rum sjukhus-upplyst så jag släpar mig upp ur sängen och rullar till köket.

14.45 är jag tillbaka i sängen igen. Nu har datorn fått sällskap med en skål degiga flingor.

18.00 märker jag att jag sitter vid matbordet. Ätandes gul kycklinggryta. Läskigt.

18.30 ligger jag i soffan och tittar på repriser av program som var dåliga redan första gången man såg dem.

23.30 kommer jag på att jag ska gå upp tidigt dagen efter. Så jag går tillbaka till mitt rum.

00.00 släcker jag lampan.

00.30 stänger jag datorlocket.

01.00 kommer jag på att vi hade läxa till måndag. Fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!