Sidor

måndag 22 november 2010

Synundersökning


^ Såhär roligt har man hos optikern ^


Idag var jag på synundersökning. Tydligen behöver jag läsglasögon som jag kan ta på mig när jag pluggar osv. för att avbelasta ögonen.
Jag upprepar: LÄSglasögon. Ordet bara skriker: "Hej jag är pensionär, läser deckare varje kväll och är en flitig följare av dansbandskampen!"


Inte okej. Inte okej alls.


Betalade och gick därifrån, utan att köpa några helvetes läsglasögon. Tanten som tvingade dit mig från första början får i sådana fall släpa tillbaka mig. Och bjuda på jordgubbsglass efteråt. Vill ha ett klistermärke också. Och en radiostyrd bil. Sen kan vi diskutera.


Om optikern bara hade sagt glasögon, skippat läs- innan, hade jag inte haft de här problemen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!