Sidor

söndag 18 april 2010

Testat: Imju Fiberwig Mascara


Efter ett lager:


Jag har testat min nya mascara Fiberwig från det japanska märket Imju! För ett tag sedan började den kritikerrosade mascaran säljas i Sverige. Jag vet att en kompis till mig brukade få mascaran av sin japanska släkt. Eftersom den inte gick att få tag i i Sverige så fick de hela tiden köpa nya åt henne i Japan :P Hon gillar den, gör jag?



Det första jag la märke till var borsten. Den är enorm och kladdar överallt. Så det är ett minus. Men resultatet går inte att klandra. Den gör det den lovat.



Som det står på förpackningen så ser ögonfransarna långa ut och blir separerade. Dessutom sitter mascaran på väldigt bra - "no panda-eyes". Men det står också att det är "Paint-on false lashes", vilket jag inte riktigt kan hålla med om.



Visst får fransarna volym, men bara på höjden. Jag skulle vela ha lite mer på bredden också (man är tydligen tvungen att lägga flera lager för det). Ingen mascara för personer som vill ha feta klumpfransar då Imju har gjort allt för att hindra detta.



Resultat: ♥♥♥♥

Prisvärd: ♥♥♥♥

Användarvänlighet: ♥♥

Lurendrejeri: ♥

Design: ♥♥♥♥

Totalt: ♥♥♥♥



Jag rekommenderar mascaran och tror den kommer se väldigt bra ut tillsammans med lite eyeliner!







Uppdatering:
När jag senare på kvällen skulle tvätta bort den så testade jag om det verkligen vara sant att den gick bort med endast varmt vatten - så stämmer det till 100%. Inga rester var kvar runt ögonen alls. Det var bara att lätt dra bort mascaran från fransarna. Den fick någon konstig konsistens, man kunde tex. rulla små bollar med den. Fett roligt var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!