Sidor

fredag 16 april 2010

Vägen till högsta betyg - Fritiden

När man ska nå höga resultat i skolan gäller det såklart att lägga tid även utanför skolbänken. Tänk smart när du fördelar fritid och plugg. Jag försöker att hålla allt plugg på vardagarna och kör absolut pluggfritt på helgen. Men självklart finns det alltid undantag.

Eftersom att jag tränar tre gånger i veckan är detta mitt sätt att hinna. Jag är med kompisar och har kul på helgerna istället. Man kan se det som en belöning. För något man måste komma ihåg är att man inte ska plugga dig till döds för att få ett MVG skrivet på ett papper. Ha kul på vägen dit så känns det bättre. Man blir inte lyckligare av det, fritid är väldigt viktigt!

Här är ett påhittat schema på hur en veckas fritids-planering kan se ut:



Det var såhär jag kom igång med mitt pluggande - genom att göra planering på veckans plugg. När man kommit igång kan man till slut klara sig utan en. Men det är bra om man vill få något gjort.



Hoppas det hjälpte!

Nästa gång ska jag tipsa om hur man kan göra plugget mer roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!