Sidor

torsdag 22 april 2010

Vägen till högsta betyg - Godis & snacks

Något jag fick beröm för av min pappa var när jag kom hem och hade köpt godis. "Har köpt pluggodis nu när jag ska plugga ihjäl mig resten av dagen" sa jag. Till svar sa han att det var en bra studieteknik. Wow, härligt tänkte jag. Nu köper jag såkallat pluggodis hela tiden. Det är bra för att:


  1. Plugget blir så mycket roligare

  2. Man får dåligt samvete om man skippar plugget och äter upp godiset i alla fall. Därför bestämmer man sig för att faktist plugga

  3. Det ger energi och man blir glad (om man ser till att fylla på hela tiden)


Men tänk på att pluggodis inte är som vanigt helgsnacks. Det är endast några få godisar eller någon chokladkaka - inte ett helt berg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!