Sidor

måndag 19 april 2010

Vägen till högsta betyg - Plugga tillsammans

Att plugga med kompisar är mycket roligare än att göra det ensam. Man kan förhöra varandra och köra knäppa frågesporter. Man kan diskutera och lära sig av varandra. Ska man kanske skriva en slutsats om ett ämne är det alltid bra att få höra flera olika synpunkter om det.

Men det behöver inte endast vara kompisar. Har man syskon kan man alltid sätta sig vid samma bord hemma och plugga som galningar tillsammans. Det blir liksom lättare när fler hjärnor än bara sin egen tvingar koncentrera sig under en längre tid.
Funkar bra för mig då min syster är en riktig pluggis och väldigt engagerad i sitt skolarbete. Jag kan då passa på att fråga henne om mattetal jag inte förstår eller be henne läsa igenom någon text jag skrivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!