Sidor

fredag 16 april 2010

Vägen till högsta betyg

Jag har gått från att aldrig få något MVG till att få det på (nästan) alla inlämningar och prov jag gör. Det är faktiskt inte så svårt som man tror. Det hela handlar om tålamod och vilja. Med tålamod menar jag att man inte kan få högsta betyg på en gång efter att ha gått i G-ibland-VG-träsket alltför länge. För att få högsta betyg handlar det nämligen ofta om att ta fram gamla kunskaper, vilket man kanske inte har om det gått dåligt tidigare. Dessutom tar det ett tag innan man lär sig se skillnad på MVG och VG. För något som också är viktigt är att lära sig sätta betyg på en själv. På så sätt vet man när man kan allt inför provet eller är klar med uppsatsen.

I min lilla guide "Vägen till högsta betyg" kommer du få lära dig mina bästa knep. Varje inlägg jag gör under kategorin kommer handla om olika små tips som funkar, och inte. Lägger ut det första idag efter träningen.

../../images/2009/lilapenna_55175295.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv så fingrarna blöder!